Utara trip hence the lazy post.

Attempt kali yang keberapa tah to keep this thing updated. Tried many times nak menulis tapi end up nampak Ahadiyat Akashah tengah menunggu leuls the book , its obvious the book not someone name ahadiyat-akashah-kah-suami-mu masuk laut please , well overtimes tetiba nampak whatssap pulak masuk the I'll eventually forgot the pending post sampailah laptop tetiba masuk fasa gelap. 

so the obvious struggle is to get the rythym menulis tu , which its kinda hard to get that ' you' in the mood of writing but through times its get familiar , and kejap lagi adalah aku tambah monolog monolog through lines. And seeing that I'm detaching from my bluewoo ( the laptop ) ( because its blue ) ( I bought the laptop last three / two years pun sebab dia warna biru , because my two housemates ada laptop with the same brand colour kelabu dan purple , so let me complete the colour cycle haha ) I am currently at the phase yang alhamdulillah enjoying my real life , teman pak mat ( I called my brothers ahmad , so literally later they'll be pak mat in ma eyes ) tidurlah , nak buat homework la , nak bersihkan rambutanlah , nak kait rambutanlah , so most of my time spent dekat rumah sorting things out for the brothers and the family ( I hope so ). 

Frankly I don't really have much plans this summer , tapi eventually adalah rasa nak buat trip around Malaysia which I did it for the first phase ( Utara trip ! ) well to be exact ikut abang balik Peghligh then solo not so solo trip to Langkawi . Its like my forever dream menjejak Perlis , since I was in school , kah kah over , serious ni , I never got the chance to go there ever since abang duduk Perlis ( study and now dah kerja ) ( how come dia dah kerja aku belum grad ) (eh takpe taknak grad awal awal please ) sebab masa di first year aku sekolah lagi , by the time my parents went there , its either aku dekat Intec ( study jugak ) , and by the time dia grad , aku dah flew off to Cardiff. So memang tak pernahlah aku ada can nak tengok unimap tu cano , like Perlis tu macam mana. So the only time well not only but the time yang aku free takde comitment is NOW or nevaaa. Hahah selepas menempuh ranjau tidak berduri ni , aku tak rasa aku fit as fiddle for more utara trip ahahah sebab personally utara highway seems too bumpy for me , and dia macam ergh memabukkan tolonglah daku ~ ~ ~ plus its faraway and I salute my brother sebab able to go through that freaking how many hours trip from Melaka to Perlis because I can't. Highway play an important role in my life sebab aku maybe in the past haha sangat suka tengok scenery and have that one feeling yang highway tu menyeronokkan ( plus faktor RNR jugak ) , and pernah juga berjanji yang kalau boleh taknak husband orang johor sebab HIGHWAY JOHOR IS SO SO SO NOT ENJOYABLE TO ME haha. 

okay stoplah merapu. 

Dekat Perlis aku merasalah hidup ala ala sorang diri dan aku tak rasa aku mampu melalui hidup sorang ni meskipun angan angannya dulu nak beli rumah duduk sensorang aicewahs , sebab I can't really stand the surrounding. Duduk sensorang dalam bilik pun nak kena ada bunyi kipas inikan pula sendirian ngueh. Aku merasakan abang sangat tough duduk sensorang in a boleh tahan big house , tapi bila fikir balik dia tak duduk rumah pun sebab kerja 8-5 then sambung class for master sampai 9 malam. such a tough abang I have here. so I'm left with two choice either cari housemate masa kerja nanti or kahwin keh keh. 

dan sebenarnya aku dah malas nak menulis. hahahahhaa kbye


Comments