What you have in your bag?

Okay post ni sebenarnya sangat mengada ngada but I'm still doing it anyway hahah , I'm travelling to Banting today sebab belum jumpa lagi acik nenek sejak balik tempoh hari ( wuwuw kau guna tempoh hari wu wu wu wu  ) haha . Pastu aku kenkadang kalau view youtube tu , selain check episode baru upin ipin , aku kenkadang suka jugak tengok vloggers ( first cam eih annoying pehal dia ni ) yang buat video like what they have inside their bag . 

Aku rasa isi bag secara generalnya berbeza mengikut purpose kau nak kemana , like kalau pi travel my handbag mesti ada organizer ( bukan sejenis buku tapi sejenis beg kecil with compartments sebab aku tahu sel otak aku selalunya complex dan beg sangat selalu bersepah dengan semua barang jumbles up , so organizer is definitely on the list and aku biasa rela je handbag berat with all the stuff macam ubat - quran - passport - minyak wangi - spectacles - selfie stick padahal ni jarang pakai sebab malas nak bukak - notebook and pens - powerbank - mi pad , sejenis kawan ipad you can call it haha - dawai berselirat - purse and book , at least , kadang kau takdelah membaca pun sangat tapi aku nak ada satu buku dalam beg yang boleh diselak tatkala terlalu banyak tidur dalam kenderaan hur hur. - and yeah my Nokia phone jugak with earphones , with S yeah sebab phone ni lain , mi pad lain kah kah , plus earphone selalu kalau travel dia automatic mogok , time tulah nak terputus segala benda ngehh.

So selepas mukkadimah panjang berjela , lets look to my eiuuu gelinya tulis benda ni hahah the stuff I have inside my bag



I don't shop much this year as I'm saving for something else -  so having this at the very end of second year is really a satisfaction. And this should be my third back pack here , I'm giving the second to Aimi and the first one fits for travelling because it has an extension compartment to it. Bought two during first year and perhaps this Cath Kidston will be the last backpack I bought here. 

I don't usually bring a big book if I'm travelling sebab makan space but since this is a short haul journey , and there's not much to bring , I guess I can bring along that book because I need to finish it asap leuls . Lets make some close up picture heh? 

There you go , from the very bottom , 

  1. After You sequel Me Before You. Its quite depressing at start. 
  2. Then My mi pad .
  3. My Quran. I bought it in Winter 2014 , during my first travelling diary to Scotland , it was indeed one of my best purchase sebab aku rasa sangat bonded dengan Quran ni , they provide hadith related to the ayat inside the Quran plus with all the asbab nuzul ( reason why the ayat diturunkan ) , dulu selalu macam tengok orang mark dia punya quran dengan banyak stickers and I did the same , tapi sebab sekarang dah habis sticker tu  , aku akan pindahkan sticker bagi ayat yang aku dah lupa perasaan dia masa aku tanda and letak dekat ayat baru yang aku reflect lebih sikit. 
  4. My powerful powerbank , tu investment yang baik gak boleh tahan , I bought it right before nak fly pi UK , it cost me RM 150 with one year warranty , my very first powerbank sebab masa tu gak baru ada very first hand , handphone Xiaomi Mi3 tu ( Mi3 pun ada dalam beg namun diguna pakai untuk mengambil gambar ) . ( 10k MAH ) It charges up to three times full untuk phone and ada dua output so aku boleh charge phone sekali dengan camera / mi pad at one time . Ada orang cakap mahal tapi aku takdelah nak kisah apa sebab aku suka gila powerbank tu sebab dia macam cantik satu , silver yang cantiklah namun jika cantik tapi tak berguno buek po , pastu dia ringan compared to other powerbank so senang nak bawak kemana mana , kadang kalau aku malas bawak beg pun , it fits nicely dalam pocket. 
  5. My perfume , this one is a new scent for me , aku selalu pakai body mist je , body shop gak aaa , usually pakai Vanilla scent sebab suka diri sendiri bau donut kah kah , tapi sebab last time aku pi body shop dia ada promotion eau de toilette + body mist + shower gel cost £22 , so aku apa lagi , terus menyambar tanpa menoleh , satgi close up the scent name , sedap gak aaa bau dia , aku suka. 
  6. My purse - its my birthday present , Bella gave it to me last year. Usually aku tak suka pun bawak purse besar besar tu kalau aku dalam area Cardiff or pergi area dekat dekat sebab usually aku akan letak semua jenis card and duit dalam small porch yang aku beli tah kat mana mana haha , sebab its much easier that way plus its not bulky like purse do. Tapi nak taknak kenalah bawak balik segala jenis license , id's semua dalam tu . 


Japanese Cherry Blossom from body shop. 


Antara investment aku yang worth it , is this mi pad. Have I told you I'm a loyal Xiaomi user. I have their action Yi Camera walaupun not fully bawah xiaomi , a Xiaomi Mi3 ( phone )  and Xiaomi Mi Pad , even my selfie stick is Xiaomi's . Despite bunyi macam kucing and orang macam apa xiao what? Aku beli mipad last summer , after a year pakai Mi3 , Mi3 aku stock macam nokia gak kot jenis yang jatuh sembilan puluh tiga kali pun dia masih in a very good condition alhamdulillah , aku rasa aku memang tak reti sangat handle benda fragile , so xiaomi and the protections yang aku beli sesuai sangatlah kot untuk orang macam aku. And pakai setahun aku suka je phone aku jarang sangat lah dia nak lag ke apa , plus aku ni jumud sikit eh kot part technology so bila tengok camera a good pixel and indeed gambar gambar semua cantik and detail , makanya aku rasa aku suka Xiaomi secara keseluruhannya. I even bought two phone Xiaomi for both my sister and my mom October lepas  , and they kinda like it so yeah aku buat pakatan xiaomi sekeluarga hahaha



not to forget this tiny little thing that works best anywhere sebab aku selalu develop pening dalam benda yang bergerak , so aku sangat memerlukan benda camni untuk macam k berehat sikit kepala. 

so thats all for now la kot sebab tengah rush nak balik kampung har har , bye ! 



Comments