One tough week with pretty good ending. UK in a month !

Hello , rasanya takde blog post pun orang dah paham what I am trying to say here , well the tittle above portray it all , oh yeah twitter taught me a lot in terms of summarizing your points ngeh apa kaitan twitter dengan ayat ni pun aku tak paham. haha. 

Its been such a tough week , really tough at least for me yang Allah dah bagi kesempatan bernafas selama 20 tahun , bukan tak pernah kena uji tapi ujian kali ni rasa macam lebih berat dari biasa - dan untuk suruh diri sendiri stay calm , cool , ini semua ujian Ilahi memang tak makan aaa segala macam nasihat dan mantera. * uhuii siap nak mantera diri sendiri pehal * rolling on the floor. 

WHY?

Because its ALEVELS RESULT WEEK , siapa yang hidup takde anxiety terhadap perkataan result ni memang wa tabik awal awal , but my kind of anxiety is orang yang nak cepat cepat get it done and I'll feel better , saya tak tergolong dalam manusia yang boleh tunggu 13.57 jam untuk check result sendiri. This time around anxiety dia antara sama level dengan nak ambik result SPM or sikit tinggi , I'm not the first one to see my own result , I ask somebody else to see it for me ( because obviously Najwa and waiting is never in an equation ) . Well imagine aaa eh , result keluar dekat INTEC pukul 12.00 , boleh tengok dapat university pukul 3.00 petang waktu Malaysia ( sebab UK pukul 8.00 pagi , and boleh check result online pukul 4.00 petang . Faham tak ketidak fahaman aku terhadap timing timing sebegini rupa? 

Sebenarnya dah ingat ingat lupa dah perasaan ambik result sebab the hell water come after the result kinda overshadowing the memories - well alhamdulillah , rezeki Allah nak bagi , I got 13 /15 ( alhamdulillah lepas requirement both university and sponsor ) which tipulah kalau aku tak kecewa , sikitlah sikitlah tapi itu yang baik Allah nak bagi. 13 means A for Law , B for Economics * nangiskan yang ni please * , anddddddd * drumroll * PENDING for English. 

Ehee gelabah tak? * rasa nak tampar diri sendiri pun ada ni * 

Our class English result was pending. I'm gonna act maturely regarding the issue walaupun memang sebenarnya gelabah ayam English pending - alhamdulillah the college settle this thing fast sebabnya by the time I writing this , I'm holding an unconditional offer from Cardiff University , South Wales , London reading ( read pursuing ) in LLB Law. * insert firework , mercun pop pop pun boleh gak *
Moga ini yang terbaik dari Allah :)

Which I got a B for English . Alhamdulillah , baik dah tu :) * pujuk diri sendiri * . Result week menjadikan aku manusia yang merasakan weekend is not pleasing at all sebab kau nak tengok progress pending result - manusia yang pi refresh email everytime she's on the line - yang tetiba je peka UK pagi ke petang , siang ke malam - dan juga menjadikan seorang hamba Allah yang foresee hikmah ujian Allah ni sebenarnya mendekatkan .  Mungkin sebab tulah punyai agama itu fitrah manusia , sebab dia akan selalu berbalik pada Dia . ( which we shouldn't practice this , bila susah je baru rasa nak patah balik - susah senang biarlah berpaut pada tali Allah )


Hello tough girl ! * she consider self praising is a vital component for an inner motivation * haha 

I did cry , A LOT memikirkan result yang pending ni , pastu datang pulak list JPA yang tunjuk nama nama budak yang fly , and you're not there because obviously grade tak sufficient , seeing people progressing with all kinds of visa , at the same time tak boleh langsung nak jawab whenever mak ayah tanya " How was it" , dalam hati " How was it what * cries * "

Maybe the way I wrote it down sounds pretty exciting stories " Najwa tak stress pun cerita kau " lols. But to me , its a tough week , seriously very tough for me to handle , sebab banyak benda yang jadi adalah luar bidang kuasa kau and patience is virtue. The key is patience. 

so begitulah cerita yang tak berapa nak thrill mungkin tapi I finally can feel happy and tak spread negative vibes. Terima kasih untuk pihak yang tak putus putus mendoakan , to both my parents yang non stop bagi moral support - constantly checking on my emotion and progress , my family members , my friends and mungkin jugak anyone dari pelusuk alam yang mungkin baca tweet tweet perempuan depressed ini * rujuk diri sendiri * pastu dia cam tergerak hati nak doakan . Terima kasih sangat sangat. 

And for those who're reading up to this line , doakan kemudahan urusan phase phase lepas ni , with all the visas and siblings - I don't know how tough it could be , tapi harapnya mudah insyaAllah.

p/s : I sent off my bestfriend last week , she's pursuing Actuarial Science at University Of Iowa , United States , take care my Ain Syuhadah mih mih mih , wanted to do a post tapi dah buat short post dekat instagram so yeah ( Najwa being exceptionally sweet yipee )

So finally I can say , insyaAllah UK in a month ! 

Comments