Finals and May.

Last published post was on 19th , was before my first paper , habis dah paper Public and Contract Law , tinggal Criminal ( lusa ) and Legal Foundation.

So lama gila actually dah tak rakam suara baca random post : haha here you go.  saja.
Listen to Finals and May at Theanisnajwa.blogpsot.com by annnazari #np on #SoundCloud

http://soundcloud.com/annnazari/finals-and-may-at-theanisnajwa

Doakannnn :))

I don't have much thing to share to be exact , selain hati luluh melihat semua sudah pulang ke tanah air , sambil menyeka air mata jadi jatuh membasahi selimut aicewah , I tell myself , " Sabar , lagi berapa hari je lagi , sikit lagi , beratus hari boleh sabar takkan lagi dua minggu tak boleh kan? " , this woman , eh eh woman k I'm 21 well I don't exactly know pakai measurement apa nak distinguish a woman and a girl , I am perhaps a girl , eh mungkin toddler by heart ( masuk laut ) . I'm constantly having this homesickness and selalu fikir macam mana nak survive another 2 years. But certainly nanti satu hari I'll hope insyaAllah , I'll look back and pat bahu sendiri " You did it girl " I hope. InsyaAllah. 

ps : btw aku sangat suka cakap insyaAllah in between lines for the things in the future , kalau dulu aku suka question , contoh " Kau pergi tak esok " and they replied " insyaAllah " then I'll go " Pergi ke insyaAllah ( KE is OR in this context )  " sebab me in the past see " insyaAllah " as macam hmmm tengoklah cemana. Tapi recently , not that recent , sejak kat sini ni I remember going through Surah Kahfi , dan sangat selalu kalau aku random selak Quran nak dapat apa yang Allah nak bagi hari ni dekat aku , aku akan banyak kali banyak banyak kali terselak this page : 

aku suka sebab Allah yang suruh :) even sekecil kecil perkara , saying insyaAllah , Allah suruh kita buat :)

Alhamdulillah dah 21 last 24th May. I remembered being so cranky a day , two days before my birthday. Tah tetiba kenapa tah nak makan dekat this one Malaysian store because I've been craving for ( tak jelas crave for apa ) ( nak makan kuey tiau tapi end up makan nasi ) ( tapi craving aaa ) sampai tahap kalau tak keluar that day taknak keluar esoknya wakakaka. And my housemates were like " Kita keluar esok eh " " Esok petang lah " , pastu knowing my housemates , kadang tu bila kata nak keluar esok we end tak keluar pun ( most of the time , tapi in some ocassions gigih aaaa gak keluar ) , I had no idea they're planning for a suprise sebab birthday ceqq ahad. Ceqq nak keluaq Jumaat , like why surprise me on 23rd. ( najwa's logic ) ahahahha. 

I guess aku sebenarnya spoiler suprise diri sendiri sebab a day after my birthday tu my housemate mentioned yang memasing dah kalut najwa taknak keluar sabtu tu ( and I mentioned that masa speech birthday ) ( wakakakkakak pastu everyone goes " tahuuu " ) ( my crankiness is now known to the public miahhahaha ) . I was walking with Ajlaa to the restaurant time tu , and masa hari tu tau la kot tengah nak ada party , sebab yea even tengah busy mana pun , I was at the age yang masih ingat birthday sendiri and got fancied looking at the clock yeay dah pukul 12 , 24th May. 



I personally love birthdays. Dia hari yang random people wishes you - a good day - a best day - a blast day - and even strangers mendoakan kita on that particular day , surely its a reminder untuk kita lebih tawadhu dalam beribadah , I'm twenty one dahhhh. Perhaps the best thing I could wish for on my 21st birthday is kefahaman dalam beragama. I hope I am not the person whom I used to be in the past. Certainly , insyaAllah better. 

Terima kasih untuk sesiapa yang mendoakan , :)

I guess not everyone gonna read this but special thanks for the surprise - My kakak kakak Cardiff. Thank you , for putting my heart at ease hari tu. I was not in the mood. Satu malam takleh nak revise contract sebab I was crying. Hari yang rasa nak nangis je taktahu kenapa padahal Contract was one of my killer subject , at least to me , which sepatutnya aku takde choice pun sama ada nak nangis ke nak revise . It went well alhamdulillah. I did promise to give my birthday feedback , which sebenarnya I had none , sebab its a terharu beyond words tahap speechless ( escaping hahaha ) , eh tak serious ni , terharuu. Seperti tahun tahun sebelumnya , aku kira aku banyak sambut birthday luar rumah compared to dalam rumah sebab May is a busy month - kat sekolah , time ni tengah HKSBP so basically celebrate biasa biasa. Tak berapa nak fancy , but I bet this is the fanciest among all celebrations?

 Kakak kakak ni ,

 aku kenal tak lebih setahun pun , nearly but tak lebih dari setahun pun , tapi they're all blessings from Allah , sebab tak lokek kongsi ilmu - buat aku rasa I'm not alone here - and shows sayang tu tak limit sebab kenal baru kejap or anything. Duduk negara orang kan , you can't help but to have them as sisters instead of just friends sebab this is only the comforting choice yang kau ada dekat sini , and insyaAllah moga Allah secure the sister-ship sampai syurga . ( with all these new terms I beg to join the dictionary team hahhaha ) . And for the treat too , semua yang terlibat dalam menjayakan birthday najwa yang ke 21 gaya buat filem hahah. I ticked my craving nak makan Malaysian food thanks to my Machinants kat sini. 

terima kasih semua , and thanks pakcik with pro shaky hand haha.






Despite dalam blessings physically , my family sent me love ( and mental torture ) in a video form wish birthday tapi sedang makan bersama sama di luar MAKAN SATAY SOME MORE. hahhahahaha mentally tortured. But I guess 15 hari je lagi kan, apa ada hal , sabar najwa ! , aku punya clingy sekarang ni mengharapkan ibu untuk rakam or ambik random pictures of semua orang , supaya aku tak rasa macam lonely leuls ,  mungkin taknak rasa di left out , well everytime my family gathered home sarapan sesama , hantar gambar dengan caption (( ibu makankan untuk anis )) (( nasi lemak bungkus weh ala sedapnya )) . Thank you for the thoughts. Not to forget my GE'EF for the video , aku suka concept bagi video on birthday ni kah kah motif siap request awal awal. Perasaan dia is you woke up in the morning pastu banyak gila notification ( this was given before my family gave their video to me ) , I choose to see GE'EF birthday wishes first pastu nangis kueng. Cengeng gila dah kenapa dia ni. Susahnya nak jadi anak tabah di perantauan T.T 

But anyways , I shall stop now. Ada lagi dua ni paper baki. Perjuangan masih belum selesai. I got amused as the first timer face degree exam , sebab the hall muatkan like a total of 500 people in one sitting , and gaps between meja tak besar , cukup untuk manusia berjalan senget going through , and setakat ni aku punya tempat selalu macam terjauh terpisah diriku dengan budak budak law lain.  Aku amused tengok invigilator semua pakai sempoi pastu berjalan je sepanjang exam and they make you feel gila at ease during the day sebab kadang tu gelabah tak reti nak eh koyak side mana paper ni aaaaaa apa ni , tapi they will make sure kau tak risau on that little things?  Aku tak tahu situasi exam degree kat malaysia macam mana tapi yeah teruja aaa kot first time en , miahahhaha. They even provide glasses of water in case kalau ada orang nak minum ke  . Najwa dan keterujaan tidak mengenal circumstances. 

okay , bye. (( coldest conclusion of the century ))

The birthday videos. 

fyi , we have 3 May babies dalam GE'EF and jenuh k nak tunggu sensorang punya birthday hahah. Aku sekarang menggunakan konsep wish tiga sekali harung dalam satu post miahhaha. 

From the family : weeeeee


Comments