Of July and Syawal.

This is my second attempt on writing post in July precisely in Syawal. I was motivated to keep updating throughout Ramadhan , I broke the usual monthly post , I wrote six I bet , but I was occupied for the last two weeks of Ramadhan , been travelling to my hometown then starting my internship , and all the six siblings were home . Walaupun baru dua hari bekerja , aku fefeeling la balik kerja tolong siapkan makanan untuk buka , the second day walaupun macam tak buat apa kat office , aku balik berenang di dapur kepenatan sebab banyak banyak tempat dalam rumah , dapurlah tempat paling sejuk haha. 

This year raya was a bit relaxed , for me at least. Sebab basically ibu dah masak awal , and aku basically banyak tolong untuk persediaan makanan , kupas - blend - tumis - tolong rasa makanan pastu evaluate apa kurang , apa yang kena tambah , kalau ada degree on those , I perhaps scored a first class kah kah masuk bakul. My sister dia specialized dalam kemas mengemas so dia la yang settlekan bab kemas , my brothers more on benda macam menyapu laman , bertukang siapkan pacak nak letak pelita , basuh tingkap , yang basically kena panjat panjat or beli barang ke hantar lauk ke , my four brothers punya kerja. Jadi sebab banyak benda sorted out , aku cuma perlu ada didapur check cili dah gunting belum , perah santan sampai takde santan boleh diperah , dan apa jua urusan keluar masuk dapur ada didalam poket guwe giteeeew. 

Sekarang dalam usaha nak meningkatkan pembacaan hahah , aku brought along a novel and few books letak dalam kereta . Satu tah mana siri salmah aku ambik dari almari , satu lagi pasal Riba' and Law I bought few years back and haven't seriously baca. So most of the time kerana terlalu memikirkan apa yang aku nak tweet hari ni , aku akan bergolek sendirian membaca buku tatkala yang lain dibuai mimpi. Tengahari panas cenggini best tidur sebenarnya di bawah kipas yang hala dekat kau sorang.



okay sebenarnya post ni tak berarah pun , cuma nak menghidupkan blog lewls. 

Comments