Moga perpisahan ini membuat kami lebih kuat untuk hari akan datang :)

Assalamualaikum. Please make an applause sebab author blog tengah berusaha nak buat satu post :)

OKAY, i am being so so so lame, *I have re-opened this tab for times. *about five to six or even more than that only to complete one post. sigh for me :)

Alhamdulillah things happened as planned.27th April at last approached. And I knew, would be the last meet before we are going to meet new people, more people from different background, things happening again where : we need to know people and make bond. Taking time to understand. Only one note : Aku takkan pernah jumpa pengganti macam girlfriends yang aku ada sekarang. The gf's yang aku selesa berkongsi rahsia , it has been years we know each other : and now I knew, its time for us to make our own steps.

This meet is kinda different from before : Its like we experienced stuff like *jom list :)

 kawan drive kereta, 
buat selekoh drift secara tiba tiba,
 yang termati tengah tengah traffic light dan termati depan haunted house,
yang terbelok kanan even tak kata pun kena signal ke kanan *horror driving part :o
 shop for groceries ,
 shop for handbags, 
shop for new latest *dahlah new, dengan latest lagi, fashion tudung ( exceptional for me yang nampak horror dengan tudung bawal )
 karaoke for an hour and if ever I could list the songs *aku paling ingat You'll be in my heart *eh eh someone tengah senyum sensorang  , 
cerita cerita kisah kisah peribadi like girls like to do *sambil konon tengok bintang
lepak MC'D pagi pagi *okay sarapan nak glamour makan Chicken Muffin ,
 wait for almost two hours for the bus , 
bawak DSLR tapi tanpa bateri =='' ,
 watch UNCLE USIN *capital letter to stress how hambar and stupid the film was, 
take pictures dalam studio kecik dengan muka pelbagai ekxpresi, 
makan aiskrim sambil melintas jalan ,
 buat drama depan escalator,
 sempit sempit dalam kereta , 
making campfire by PPIM yang berjaya, SILAT yang hensem and ofcourse SCOUT ,
 having short drama di Crystal Bay dengan muka tak mandi *okay itu sakai ,
 enjoying BBQ yang ayamnya cuma perap one hour before dipanggang, 
masak sarapan *reheat je sebenarnya ,
 masak untuk tengahari ,
 tengok Final Destination yang cuma empat orang survive hingga ke akhir cerita ,

and so much more yang mungkin aku terlupa nak list-out :)


 and I knew, nothing in this world express best than memory does. not even words. And sampai sekarang I was like : We were spending all these moments together berlapan. All the moments *stressed. Kalau review balik, macam aku lah, aku bukan type perempuan yang gemar tengok handbag, tengok tudung bagai but because of the sisters, aku layankan jugak. So kinda awesome sangat ni :)

Kadang kadang jealous tengok orang orang yang boleh jumpa everyday , anytime they wished. Tapi, yang selalu tu mungkin akan membuatkan kita bosan dengan satu pertemuan. Mana taknya, sorang di Yong Peng, dua di Muar, dua di Negeri Sembilan , dua di Melaka : where sorang jauh ke dalam sorang lagi kemain secured jadual untuk keluar rumah. *where I should admit aku kekadang terseksa dengan situasi dimana cuma mampu bertegur sapa di dalam skype. After all , trust me, meeting in reality is so much fun. Yaaa, kita bercakap dengan nada , buat instant lawak dengar orang gelak, kalau dalam social networks : cuma mampu baca HAHAHA dan membayangkan orang itu gelak.So silalah rasa keterseksaan saya itu :) 

Meeting girlfriends for such in a short time : A well planned meet : ending up to meet, sebab Allah dah izinkan meskipun banyak halangan. Things get better than we expected I guess :) Allah kan sebaik baik perancang.T.T *silalah tengok aku menangis bila semua dah make way masing masing ke rumah.

I'll keep in mind, every single thing happened in our life. Like, how do we first meet? Macam mana boleh tiba-tiba rapat ? Is there no arguments berlaku? Things are much more valuable and I should say : Terima Kasih Selandar, for making us to meet. Like seriously, No One could ever replace them. *stressed ni :)

the words for dearest sisters : *disebabkan aku re-opened tab banyak kali, feeling nak buat korang meleleh terkacau seketika :)

Terima Kasih sebab delighted up my world, my day , my everything. I should admit yang setiap benda yang berlaku antara kita , there were tough moments , sweet moments, semua aku simpan kemas kemas dalam kepala and semua tu sangat berharga. Kalau one day, masing masing dah jauh , having your own life then : whenever you're alone and you need someone , just remember the telephone and the skype work at both ways. Share anything if you feel like wanna share. I'll do my very best to help you in terms of advising , cheering up and financial if you need them. Sebab aku tak nak friendship kita cuma akan berlaku untuk kegembiraan. *okay aku ke-poyoan disini. Until one time, aku nak rasa yang bila aku down, meskipun aku tak contact dengan korang, I know , I have the spirit of yours right behind me, supporting me in various ways and aku harap korang jugak akan rasa benda yang sama.

Sesungguhnya kita telah bertemu, berkasih sayang dan berpisah kerana Allah. Kita berjumpa atas takdir Allah , telah melalui fasa fasa berkasih sayang , dan berpisah untuk meneruskan perjuangan masing masing dalam mencari ilmu dan keredhaan Allah : keep going sisters. :')

Kuatlah masing masing *sambil minum calci-Yum :) *takde kaitan *okay Najwa, itu hambar ==''







jaga diri sisters :')




Comments