Possessing ''Motherhood"

Hai assalamualaikum. 

Knowing how to drive a car was once my passion and now no longer. Because when you talk about driving. Its all about responsibility. I usually need to wake up early knowing the fact that I need to follow my mum to school and I need to drive. Its torturing when I need to drive early in the morning. And I don't even know how my mum survived motherhood very well.

Do motherhood skills masuk dalam immune system once you're married? Heh? 
I guess so. Ada kot hormon yang ramai tak kaji lagi dan belum masuk chapter biology.
Hormon Motherhood'ies 

Sebab she woke up early in the morning. Make breakfast. Bare with the road congestion. Bare with those two little boys. And she survived every single day. Kadang kadang tu kan, belum sempat dia duduk lepas balik dari sekolah, dia keluar balik uruskan itu ini. And she's the super super super mak.

she is my mom. I love her. I wanna be like her one day. ( mood : muka sakai tudung horror )


So , today , I drive early in the morning. I felt so sleepy. Sleepy kuasa tera giga mega. Dipertanggungjawabkan untuk membawa my sister uruskan Uni-matter dia, from medical check-up to bank accounts. Pagi pagi kena generate dalam kepala nak lalu jalan mana. Jalan mana yang tak sesak. Everything. And the start was a bit eiurgh. Since I drive Unser, its big and I'm scared to make any side parking. Ada jugaklah pusing pusing cari parking. Next, talking the medical check up itself. I'm there at the Putra Hospital early in the morning, infact I'm the first who arrive there. The pretty shit moment was : I waited for 3 hours for those basic medical check up and it sucks. SERIOUSLY. EIURGH. ERGH. Setelah khatam 3 jenis buku yang berbeda.  Mungkin sebab muka aku macam harommm dan tidak ada kuasa, takde muka mak mak, the service tend to be dammit long. Last time masa aku pergi dengan puan emak, acamm laju je check up JPA yang a little bit more specified. Next, drive pergi Bank Islam , nasib area area dekat dengan hospital tu. Tapi pusing-pusing-sesat-sesat jugak. Danggg! 

Aku rasa aku ni orang yang tak sabar. Aku jenis manusia yang kalau aku penat dan tak berminat , you can really see it from my face reaction. Muka bosan tahap hannoyeng. And rasa nak melempang muka manusia seorang ini amat tinggi. Ihiks. Ini pun berangan nak cakap pasal kahwin. Nak kahwin awal itu ini. Now, i say NO. Aku belum masuk phase possessed motherhood. Tak sabar. Perangai cam kanak kanak. Muka malas nak layan. Muka tak penyanyang. Ahaaaaaaaaaai.

I hope through time, I possessed those quality that women that called Moms had.
I wanna be a good ummi. Ibu penyabar. Emak berkualiti. Bonda yang super. Kriks.

I hope.
I hope so.




Comments