Preparation.

I came to realize that its been a year here. In Intec. I came to realize I am preparing for overseas matter but I don't really seems to be like one. Not really preparing outside and inside.

Baru masuk sem 2. But I seems to be demotivated by my surrounding. Its unfair for me to say that its the surrounding that affects me this way.  I feel insecure about myself. I detached every single personality that I've been possessed into. :'( and its because of ......

Sampai aku rasa hairan. Aku sedih untuk benda yang soalkan, kat mana salah aku sebenarnya?

Mungkin.
Ada salah kita nampak mulia di mata sendiri.
Tapi hina di mata orang lain.

What to ponder upon? Mata pun lain lain. Apatah lagi hati, meski rambut sama hitam. Err.

.
..
...

Bila rasa macam ni. Mungkin sebab aku lupa nak reflect. Lupa nak muhasabah diri.
Tak menguatkan diri sendiri untuk jadi tetamu Allah di satu pertiga malam.
Its something that I can choose to do. Something that I can choose not to do.

Aku jarang rasa diri sendiri tak makan motivasi diri sendiri. Tapi aku dalam fasa tu. Fasa insecure. Fasa tak nak bercakap. Fasa nak menyendiri. Or fasa yang aku lupa aku siapa hari yang sebelum tu.  I am just not too strong for this. Seeing people tweeting Misi 15 tu, I don't really feel motivated with that , in fact , I am scared. Even to say those F-I-F-T-E-E-N seems to be so hard. Orang kata, kata-kata itu doa , tapi pengharapan lagi menyakitkan , bukan?

If You've written 15 inside the slip. Maka aku percaya itu rezeki dari-Mu. Bawa pergi rasa riak dan takbur dalam hati. Jadikan hati ini tetap dengan niatnya. Allah, aku bangun pagi , mengerakkan kaki ke kelas , aku nak menuntut ilmu Kau yang serba luas. Jangan bagi aku rasa kosong lepas semua berakhir. Aku taknak lalu fasa sedih tu.

Najwa. Jangan jadikan kekecewaan satu alasan. Ibu cakap , ambil pengajaran. Next semester jangan ulang benda yang sama. I am fighting with myself regarding this. Kecewa yang amat pada statistic. Sebab aku rasa... Aku rasa sedih dengan apa yang aku usahakan. Tapi...

Berusaha najwa. Belum masa nak masuk phase tawakkal. 4 paper lagi najwa. E-M-P-A-T. Ini phase berusaha.

:'(

Allah. Aku hamba. Aku tak kuat. Tetapkanlah hati ini. Supaya tak berbolak balik dengan ketentuan-Mu. Supaya hati ini tenang di bawah rahmat-Mu. Sesungguhnya kau yang beri ketenangan. Maka pada Engkau aku mampu meminta dan mengadu. Kuatkan diri ini, sungguh aku rindu menjadi tetamu-Mu di satu per tiga malam.

No comments: