Ramadhan. Moga masih bernafas.

I can say my last Ramadhan was pretty a waste. Pretty waste like seriously. Things like, I never went down to the surau to perform terawih berjemaah. N E V E R. So bila dapat peluang, nak menginjak ke ramadhan, meski esok bukan satu kepastian sama ada kita masih bernafas atau tak, aku berharap yang aku masih diberi peluang merasai ramadhan.

So this result affecting me so bad. Mungkin ada yang kata , kau patut bersyukur compared to siapa yang tak meet cut-of-points. Tapi biarlah aku heal diri sendiri through times. Biarlah. Aku bersyukur dengan red alert ni. Cuma aku manusia ,  lagi lagi dalam fasa natural ( y'know what i mean ) emosi sekarang tengah dalam value kejap acidic kejap alkaline. Perlukan masa.

Enough menangisi diri sendiri. Kita bercerita tentang ramadhan.

Ni nak masukkan dalam dream list. Aku selama hidup, tak pernah sekalipun tergerak hati nak khatam quran dalam Ramadhan, tapi kali ni, Allah detikkan rasa di hati. Aku nak semester 3 aku lalui dengan barakah Allah. Supaya aku tak lupa yang kejayaan tu, adanya redha Allah.

So I googled this.


insyaAllah boleh buat ni, Al-quran is a must in your bag. Everytime. 

So application dia, you kena tallykan dengan jadual you najwa. Okay subuh, maghrib and isyak insyaAllah takde hal nak buat. Zuhur and Asar. Since your classes might sampai petang kan, asar insyaAllah tak kacau. Lets say zuhur asar tak boleh, you need to topup masa waktu either subuh, maghrib atau isyak to three pages. Boleh?

Takkan tak boleh. InsyaAllah boleh. InsyaAllah. 

Najwa. Hold on what you're wishing for. Okay? Allah permudah niat yang baik. 

Jaga ibadat. Awak dah 19 for Allah sake, sembilan belas dah. Faham?

Comments