D'one Steak House. The class iftar.

Okay the main reason why I wrote this is because I wanted to do review regarding this D'one steak house since what I've been reviewing before gimme such a disappointment because what I read is not tally at all with what I experienced. Lols. Memang sangat rare aku nak bagi review tempat makan ni, but this is somehow to adequate you guys with infos regarding the place. Eheks

Okay masa kelas rep aku kata nak buat iftar dekat this steak house , aku yang clueless teruslah menjalankan siasatan terhadap blog blog yang buat review regarding this place melalui agent Google. Hehe. Sebab aku jenis orang yang ... yang nak at least sikit info pasal tempat tu, like what are the food that taste good and apa makanan yang takyah order * because of the eiurgh taste * - so I did read some blogs.

D'one steak house yang aku pergi ni dekat seksyen 7. Dekat dengan PakLi Kopitiam, if you're from UiTM belakang tu, d'one steak house macam agak ke dalam sikit, belakang belakang dekat kawasan perumahan ( jauh dari Jakel , Burger bakar semua )

And dalam blog blog tu semua, ada yang encourage makan itu ini and I did some conclusions.

Order spagethi sebab ada sorang tu order sampai berkali-kali : so aku assume benda ni sedap.
Order durian belanda sebab that is most preferred drink there. K.
Order Cordon Bleu kalau kau jenis fall in love dengan cheese sebab dia cheesy chicken.
Do not order burger sebab akan rasa kecewa hanya dengan melihat presentation dia.

and I did taste all of themmmmmm * rasa kawan sebelah kiri , sebelah depan , sebelah kanan *

and mungkin sebab preference lidah aku pernah jumpa makanan yang lebih sedap, dalam harga yang lebih kurang , aku kecewa dengan rasa spagethi dia. Sebab biasaaaa je sumpah . ( Spagethi PakLi kopitiam taste even better with the same price ) Cordon Bleu dia pun rasa macam tak berapa nak cheesy pun , even portion dia macam agak banyak.  Durian belanda pun taste biasa. Takde macam stunning tahap dewa. Takde.

Harga dia memanglah tak boleh nak argue , sebab its totally murah for a steak place.
Service, kerana ada service charge 5% , aku macam kecewa sikit sebab pelayan dia macam ignorant. Macam kalau panggil, ambik masa jugak dia nak datang meja. Hmmmph.

But thennnnn, what I suggest to eat there is Lamb Chop. Wuuuuu tu tak kecewa makan , lagi lagi kalau kau tengah puasa starvation macam 30 tahun tak makan, lamb chop wouldn't dissapoint you. And also ice-cream goreng. They taste good. Mungkin sebab aku batak tak pernah hadap aiskrim goreng , and the fact ice cream at the first place taste good, so aku berpihak kepada ice cream goreng ke acane? haha.

So habis dah review pasal tempat ni.

Sebab benda ni iftar kan, semua tengah lapar, aku hanya mampu bersyukur dapat peluang makan. Dapat minum. Dari ada orang kais apa apa tak makan apa apa. Class iftar end up good even at the first place aku macam don't really feel good sebab pening dengan flow nak ke sana bagai. Tapi , things get better. Sebab aku jenis yang macam tak well blend sangat dalam kelas : maybe because I chose to be one. Tapi , kita manusia kenalah macam pandai assimilate diri sendiri dalam suasana. You won't be expecting every single things to follow what you want la kan?

So balik dari iftar nak dekat pukul sepuluh, the girls ada yang nak gerak Tutti Frutti, aku dengan seharian berjubah , habis kelas rehat satt keluar balik, aku jadi macam " Nak balik nak balik " and they decided to play fire crackers dekat sebelah padang cemara, at first I was macam malasnyeww malasnyerrr, tapi sampai bila nak escape , tak join, pessimis bagai , lagipun takde benda nak buat memalam tu, so i decided to join , and lepas main - it feels awkward after years tak main kan ( sebab rasa dah dewasa lulz ) * mata ke langit* then lepas rafi pekena moreh sat dengan classmates. :)

Aku tak pernah rasa moment moment macam tu dengan class. It was my first time. Sebab last time class party aku tak attend. So Im kind happy sebab ada bonding time macam tu.

Thanks 10LW2. I know I'll still be meeting part of US bilamana masing masing diberi peluang melanjutkan pelajaran dekat UK, so having constant good relationship with you guys is always a must for me. I had a good time being with you gaissss. Muahhh :*

I only managed to get this picture, sebab aku punya kamera megapixel tidak layak ditayang di udara. ahahahaha. k bai.

Embedded image permalink


Comments