R A Y A A A A A A. Social freaked zone.

Piuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Boom - " Aku cuba nak buat bunyi Thunder Clap tapi macam errr sangat. Heh."

Its Raya ye dak?

Jadi cliche la segala lexicon seperti rendang - ketupat - lagu raya - suara anuar zain kecik kecik di radio serta gambar seluruh umat memakai baju kebangsaan berlari laju di timeline memasing. Cliche semua ini cliche. Ahaks.

Di kesempatan yang tak berapa nak menyempat menaip apa apa dalam blog ni , I would like to seek apologize to whom happened to read this through. Sama ada yang nampak. Yang tak nampak.  Yang sedar dan tak. Ampun & maaf dipinta. :)

You don't really say things like , " Masa nak raya nilah baru kau terhegeh hegeh tagih ayaaq mata minta maaf " - Ugh hello, patut hang syukur ada raya kalau tak sampai ke tua amalan bergantung di udara ( sebab hutang kemaafan cenggitu ) haha.

So this raya I've been seeing people with their gadjets ( disebabkan phone aku tak berapa nak ada kamera depan ataupun skrinnya bukan berskala sentuh dan bergerak , maka phone dicampak ke merata pelusuk dan hanya dicari apabila merasakan perlu ) I know thats what gonna happened and inilah zaman society-look-freaked-or-I-could-say-damn-freaked-out because of not grabbing the chance to appreciate people that the meet by the eyes in the reality. Tapi kenkadang bukan salah kita , salah orang yang kita nak get to say hye-apa khabar- selamat hari raya pun sama dua kali lima masuk dunia maya. Cis.

Menjadi minoriti di sini , aku redha dengan dunia sekarang.
Anyone who're reading this. Ditch down your phone. Tak habis baca post ni pun takpe. Ahaa kaitan sangat -.-'

krik krik krik ( volume up )

Hambar kan? K aku sedia maklum.

Okay gonna share some family pictures here. Setahun sekali je pun buat benda benda camni. Ni kalau sapa sapa yang ada social net aku, sama jugak gambarnya sebab aku memang hambar malas nak ambik gambar - masuk dalam gambar rajin - aku bukan berdarah photographer.

Bebelan penaja : Aku sangatlah lame. Baju raya yang aku pakai asal tujuannya bukan untuk raya sebab aku dah pakai banyak kali dah kat intec di awal semester 3. Shawl juga dibeli dari housemate semester lepas - prelove berharga 5 hengget sebab aku mati akal nak pakai tudung apa. Lilit pun dah kira lilitan basic pemalas kuasa tinggi. Di pagi raya, adik aku semangat tepek satu mask, aku pepagi dah masuk dapur, merasakan malas kuasa entah berapa , aku cakap kau, TAKDE SECALIT BEDAK PUN AKU PAKAI KAT MUKA - dan terus beraya. LOL  80x .Basically aku cuma mengangkut 2 baju kurung yang pakai pergi kelas untuk baju raya dan sehelai jubah. Thought that I'm going to have a baju raya - just left as thoughts. hahaha. Baju raya pending. Pergi kedai konon nak beli peplum, dah fit in dah, sekali hamekau satu ratus enam puluh sembilan. Maka diletak kembali. 

Tu belum kira angkut novel pergi beraya ~ because  smartphone is too mainstream. Eh no because my phone is a dumb phone. heh

Ini buktinya - aku rasa aku membesar untuk kelihatan hambar sepanjang masa.

bersama "KAKAK" yang lebih muda. ( whattodo, people say so)

Deceiving camera. eheeeeeeeeeeew.

Terima kasih untuk tidak menunjukkan infinity flaws dekat muka beta. eheks.



Second raya - mini open house


Selingan : Next , raya ni musim musim budak States pakat fly. And two from the Machinants family ( the batch ) gonna fly soon , Hazwan dengan Faziera. Ahaaaaai jealousnya jealousnya. Nak ikut fly sama. Safe journey brother sister. Take care dekat States. Kirim salam Statue Of Liberty. Motip? 


Comments