LLB Law ,second semester.

Hello !

Its been a while since I talked about my studies , since its like monotonous and mungkin tidak begitu significant dalam bahagian memori dalam kepala ( when it supposed to be significant - tergolek golek seperti buah tembikai - nak tembikai , kenaapaaa takde watermelon kat sini? :( ) . I ( surprisingly ) started my tutorials for criminals and contract law , which the cycles of tutorials kinda shoot deep ke dalam kepala haha mengapa tiba tiba. Camne eh , during my first semester , tutorials class start with the odd cycles ( its not like I am gonna make you understand how the system works ngeh ahahaha tapi biarkan haku habiskan ayat ni haha ) and my odd week tutorials are - Public Law and Legal Foundation , which bagi aku kalau bagi 1 - 10 level susah , both of these subjects I can put dekat level 4.67 kot ( kang letak 9 exaggerate sangat pulak dah eheks ) .

And nak dijadikan cerita , my housemates semua ambik law and we tend to change our tutorials homeworks ( here they gave everything in advance for you to prepare ) and in case you're asking mende tutorials ni najwa? Its a small classes yang dalam a group there 10 - 15 people with one personal tutor , kira sorang akan ada 4 personal tutor for 4 different subjects ( some ada 3 kalau a same tutor guide for 2 different subjects ) . And usually my housemate akan rujuk my Legal Foundation and Public Law masa semester satu , since my tutorials semua Isnin - Selasa ( dan somehow I felt macam burdened gila weekend takde life habiskan tutorials and the cycles keeps going on. ) . And usually jugak I'll refer ( bila terlupa / tak tahu / most of the time , malas - I'll just copy yeah my bad ) their work . And just so you know both criminals and contract punya tutorials usually banyakkkkkkk gila like one can consume 15 - 16 pages ( idk if my handwriting besar gedabak ke apa tapi its a painnnnnnnn to complete them all , soalan cumalah 2 - 3 , tutorials one session 1 jam tapi soalan dia masyaAllah nangis ) 

Which aku rasa bila naik semester baru memang Allah nak suruh jadi lebih tawadhu dengan meletakkan tutorials Criminals and Contract aku awal dari semua orang , ( insert suara perempuan mengilai hahah ) and apparently mine would be a reference to my housemates kah kah kah . Tapi bila fikir balik , hikmah paling besar Dia nak tunjuk is to work things sendiri , usaha kalau nak , and its your second semester of the very first year enrolling law. ! So gotta be serious . Lebih. 

For the upcoming second semesters in few days , I've already done my Criminal tutorials and tinggal contract ( mengucap panjang hahahha ) . Harapnya dah takdok dah issue tak merasakan compatible dalam kelas ( padahal takde pun issue ni hahaha kau pehal? ) . Alhamdulillah Allah bagi my mind kinda alert dengan the changes and I did get some space untuk actually calm myself and start to figure things out. Kalaulah tak pernah nak perasan , my second semester would be a total miseryyyyy ! . Bila dah nak masuk second semester ni barulah boleh recall balik my love towards seeking for ilmu ( ye ye je bahahah like seriously yesssza ) , dapat balik rythm usaha masa alevels. Pagi semalam hantar assignment Public Law , which benda tu aku macamnya banyak kali tangguh - and only jot down points dalam draft paper , which later bila pandang balik notes aku jadi blank jadah apa kau lakukan ini najwaaaaaaaaaaaaaaaaa. 

which that makes me realize ( balik ) yang aku sejenis manusia yang kena selalu bersedia , aku bukan last -minute things tolerant. Sangat tak. Sebab aku punya anxiety level akan hike up bila aku face benda last minute. And kadang aku juga merasakan sangat cemburu dengan orang yang boleh buat benda last minute T_______T sebab aku takde kebolehan tu. Lols people might say eh baguslah bersedia , wahahhahah bersedia tu bagus tapi to able to tolerate benda last minute bergunaaaa paham doks? I remembered yang masa Alevels like few minutes before exam , or half an hour before / one hour before / the day exam tu sendiri camtu aku dah ditch down all notes and biasanya menerawang menganggu ketenangan manusia lain yang gigih menelaah atau make myself ready nak ajar anyone so that I can recall back stuff I've revised. 

Wahahahhaha kadang aku sangat bersyukur aku enroll in Alevels sebab dua tahun tu aku figure pattern study bersama kesedaran to actually study dan menindas motion motion jodoh-tak-kemana . I miss Alevels kelas kecik madam nad ajar huwaaa kenkadang kat sini rasa macam lostnya ya ampun + kepala jenis nak pickup right words nak tanya tutor like buffer 8 tahun T____T . 

Tapi takpelah , lets make room for self improvement ! 

Brace it , second semester ! * tangan beku bilik sejuk tah ada dinding tak ni woih I miss khatulistiwa *

more reasons to look at the wall. hahah. 

dealing with colours. 
Doakan saya , bagi sesiapa yang membaca :) 

Comments