Rezeki itu rahsia Dia :)

*mood mengaktifkan diri menulis semula*

note yang saya suka start ayat pakai Okay and So. ehhh :p *cool tak* okay sila buat muka double equal and apostrophe ==''

Assalamualaikum. I updated twice today. I knew. *eh. Silalah gembira saya aktif berblogging semula.okay gembira sendiri.cukup.

Okay. I keep repeating a same statement over and over again : Rezeki itu rahsia Allah. so please review the statement again and again. :)

I should say BIG YES for that. Masa ambik result SPM, terselit sedikit rasa ralat bila tak straight A, or I got less A's than others did. Dalam kepala asyik cakap je : Ramai lagi kat luar, with more strong A's.*thinking about scholars stuff.Even my parents, bila aku cakap aku sungguh sungguh apply itu ini itu ini with a reason : aku lepas minimum requirement. Then I'm stressed dengan jawapan macam : Ramai lagi kat luar sana yang berganda lebih baik.*okay trust me, aku down bila dengar statements macam tu.Yes even statement itu betul , I am rebelling inside : saying that, Najwa, mohon je. Mohon je. I face a phase where I crave for scholars alone. Ignoring people said macam : Tak layak bagai. But, no harm trying kan.

I face a phase yang filling up forms alone , cuma serahkan ke parents untuk urusan postage.
I face a tough moments bila dibanding-bandingkan. And I guess korang pun tak suka kena banding dengan orang lain.
I face a sad phase bila result dikaitkan dengan itu dan ini.

Trust a statement too : Redhalah untuk merasa bahagia.

Redha dengan rezeki 7A yang Allah bagi.Aku redha. Dia bukan setakat redha pada percakapan. Benarkan hati tu redha sekali. Percaya pada Kuasa Dia, yang dialah sebaik-baik perancang. Dia dah rencanakan perkara yang terbaik dalam hidup kita.Tujuh tu yang terbaik untuk aku, aku bukan sesiapa nak persoalkan. Redha. Dan it was a sense of sangat bahagia bila kita tak question balik pada diri sendiri. Why the 7.

Basically fasa fasa lepas dapat result is a phase where I learned about trust and redha. You feel a sense of whoaaa bila berdebar bukak result UPU. Tears streamed down. Allah.Terima Kasih. Tak putus putus rezeki. Jadi layakkah aku nak merungut ? Even tak dapat attend Anugerah Cemerlang for the first time. Redha Najwa. See, Allah dah gantikan sesuatu yang lebih bahagia. Lebih baik. Aku tak meletakkan harapan yang tinggi takut kecundang nanti pada akhirnya. Cuma aku akan buat yang terbaik. The best from me.

Trust Allah people. Jangan asyik merungut. Berbahagia dengan apa yang ditetapkan.

doakan aku. I rejected SimeDarby sebab course tak kena. Pray for MARA. thanks sayangs.

Yang tak dapat. Sabarlah. Allah dah rencanakan perkara yang terbaik yang akan berlaku dalam hidup kita. :) Rezeki kan rahsia. :)Bytheway , apa apa yang kita dapat ni, ujian. Ujian dari dia. See, exam cara halus dari Allah yang nak ukur iman kita.

dengarlah lagu ini : Lagu untuk teman :)
special.dedicated.to.anyone.that.I.know




Allah never throws you deeper than you can go. He throws you from such a height were He knows yes you may fall, gain a few scratches, and open wounds, but He also knows how much sabr, tolerance and will power you have to stand back up. Yes we all complain, moan and cry saying 'Why Me!' but why do we forget this life is a test; Allah is making you, not breaking you. He is by your side, He is your shadow and your guiding light.


Comments