long due issues.

Tetiba harini nak cerita benda random. Benda yang aku banyak kali fikir, dan eventually its like a rolling film and it keeps rolling ( after quite some times ) . And mungkin sebab baru ada sedikit ruang nak bertenang before next two ( last papers ). 

Aku generally seorang manusia yang sangat sangat attached dengan manusia lain. Boleh jadi clingy yang kadang kadang annoying. Mungkin bukan dengan manusia je, tapi dengan surrounding. Contoh macam tak boleh tidur kalau takde bunyi kipas ( err ), kena faham kot life practice dekat UK, most houses idk rumah aku je ke , tapi dalam bilik takde kipas. Logic dia sebab sejuk lagipun , jadi macam tak kena nak letak sebiji kipas di ceiling. Back to the clingy part of me, kadang aku akan macam kucing cakar pintu bilik housemate ( literally ) just to like ' hey what chu doing gals ' dan berlalu pergi. 

Aku rasa attachment ni is a very long due , unsolved issue. Mungkin for some it sounds normal. I mean sounds human. 

Sebab lama kelamaan aku rasa this side of me ni macam tak sihat. Dan tak sihat tu merangkumi perkara yang aku post dekat twitter dan sebagainya. In fact masa tulis ni pun aku rasa ini antara benda yang tak sihat jugak. Mungkin sebab macam takde orang tanya khabar aku, aku rasa there's a need untuk bagitahu orang keberadaan aku. Ngeh. Mungkin jugak aku tak pernah tahu macam mana nak insert element suspense dalam cerita hidup sendiri ( kuang kuang ) . I keep wanting human to realise that I am , ugh hello, here? 

But it started things started to contradict with each other now. 

Kadang aku boleh tidur sambil nangis fikir benda ni. Untuk kesekian kalinya. Harmful thoughts like am I not doing enough-such-and-such. Aku cuba jugak untuk acknowledge yang nevermind its okay to have this self-thoughts once in a while. Tapi kadang aku fikir, orang lain ada masalah yang jauh lagi memeningkan , dan perkara yang diaorang fikirkan tu jauh lebih besar dan bermotif. 

Dan dengan sepenuh kekuatan yang aku ada, aku doa , coupled with the blessings yang Allah bagi, aku akan jadi orang yang think big. Bukan tak boleh nak ada sad side of stories, tapi kadang dia macam perasaan sendiri JE ke. eh? 

Sebab teringat cerita Tenggelamnya Kapal Van Der Wjick. ( aku sempat google sejarah dia, they said 4 dies out of hundreds, around 40 reported missing - dalam tu Hayati mati, so Hayati is 1/4 unfortunate victims - fiksyen on the love stories, but sejarah betul , betullah tu 4 * kot * ) 

' Perempuan hanya ingat perkara kejam yang orang lakukan pada dia tapi dia tak pernah ingat kekejaman yang dia lakukan pada orang lain' 

Mungkin saja aku perempuan yang lupa dia selalu berlaku kejam pada manusia lain, dan tak memenuhi pun hak hak yang sepatutnya dan selayaknya. Jadi mungkin itu imbalan cerita yang aku gagal nak masukkan dalam sketsa panjang kehidupan seorang Anis Najwa. 

Oh by the way mak aku baru tanya , dengan nada he he I'm just asking ' Dah ada boyfriend ke?' 

hah that's another story. 

tapi aku belum rasa cukup adil untuk the prospect I-know-who untuk terima the current state of me inside in out. 

at least for now. 

Comments