Skincare.

Why in this world Anis Najwa talking about S.K.I.N.C.A.R.E? hormonal distractions. Maybe. Haha

Well I tell you what, I'm a bit concerned on how I look nowadays because I am turning 19 next year *wasabelebelewasabeleonggapa* Bukan nak muka putih melepak macam tikus ( tikus? PUTIH? like seriously o.o ) I just wanna heal scars on my face. Kalau pakai tudung takde laaa nampak, kalau free hair, mauuu sorok muka belakang tutup kuali. Miahaha. I am scared it become more severe. It started like really small and affected to both side of my cheek. Ujian ujian .

I referred to doctor about times, and hell yeah mungkin kerana hospital kerajaan ( erks ==' ) , dia bagi aku seekor antibiotik and thats all. Wehh gimme some cream or something. You ain't helping doctors. Aku emang seorang manusia yang sangat benci makan ubat because it's drug. I am a student so taking antibiotics is really  something I don't really prefer. Ke ikut kepala aku je senanya ? Alasan drug bagai. But I guess it makes sense. Kan? Oh btw I am not a medical student. Obviouslaaaaayh o.o

Aku ni jadi perempuan fail sifat sifat mahmudah seperti selalu tak bersabar. Nak kesan dalam sehari kalau boleh. Wakaka sepak diri sendiri boleh? I've spent my money on a korean product. Used it for more than a month, it doesn't work for my skin. T.T sobbbsosssu melayang layang duit ke udara. Aku punyalah berdisplin pakai produk tu siang malam. Effect-nya Huaaaawaaa, ya mungkin sebab aku take things for granted. I left it to my mum to decide what I shall wear. I shall change that typical habit. I shall. I am.

So I guess because my face is ooooooooily thus resulting to jerawats jerawats merayap . And I am so scared dia jadi lagi teruk. Owaaa tak sanggup. Mungkin juga kerana tangan gatal pegang pegang muka. Ini habit pun wajar disepuk dengan kelajuan 3000mbps . Tak buffer langsungg kau. haha. *Cam mak nenek je bercerita aku ni*  Mana pergi keayuan sebagai seorang wanita ye Najwa.

I've been googling for this matter. I guess I've found what I want to wear. Satgi shopping beli satu. Kita give it a try once :D Tipulah yang aku taknak muka aku fair macam perempuan sebaya-baya aku. I still have that another side of me. Miahahaha. Tapi bukan sebab nak please society ( like be accepted ke hapa ) Just feel like, its a credit to myself.  Sedang mengamalkan gaya hidup sihat sekarang.  Kesedaran perlu ada selari dengan tindakan. Ibu selalu cakap : Its time for you to spare something for yourself . Moga Allah permudahkan usaha :D


( muka depan kamera konon flawless ) Oh its me bebeyh. OmeyyMey *miahah*
Lamanya tak letak muka sendiri. Haha. 


TAPI sebenarnya tak flawless langsunggg OKAYY. *cakap ikut ekspresi muka* 

Making myself prepared for my adulthood years. As a woman.
Kau Sembilan Belas ye tahun depan * role eyes*

Murninya niat di hati. Miaaaow miaaaow. Doakan saya >.<

Comments