Jom Kahwin.

K meh tolak tepi segala tekanan untuk minggu pertama Semester 2 dengan bercerita perihal kahwin. K putus fius. But just a wise reminder, I write doesn't mean like I mean it. Just feel like writing it for fun. Despite knowing marriage is not a thing that you can play with, but please, no serious reader here. ( typical retis , Oh come on. I know those people who care, they stalk ) aicewah. Ini bukan post membangun.

Faktor menulis : I am 19 by years. Oh come on. haha

Mari berangan. 

I am not doing some sort of campaign here. Campaigning JOM KAHWIN as in like JOM HEBOH. wakaka fun gila tahap funfair kalau wedding banyak booth siap buat jual jual bagai . Buat dekat dataran, 2 hari berturut, ending konsert. Oh tang mana nak dapat keberkatan tu? Kau buat pameran ke hapa? haha.

Just had some conversation with my law mates regardless how I am going to make my wedding later. Hambekk kau hormon kahwin merembes rembes. ( I got like ergh moment here. Merembes? Kind of word is that? Why it sounds iuycks? haha ) .

The concept would be easy. I don't really matter how my wedding day looks like. ( kononnya . Kang time betul betul, mau berkajang wish perempuan ni ) I matter the life after that day . Oh come on. Money is something that ensure your happiness. Erk. Starlight sekali. Make sense apa? Kan?


You know how scared I am by just looking at all current wedding thingy. Just By Seeing I can sense how much money  flows for one thing. Like Khemah satu hal, belum masuk deco deco sekarang yang nak bunga bagai : Oh I can sense all those fresh flower cost an amount of Ringgit. RM RM RM . Belum include makan, hantaran , hapa lagi : well because of this matter , I could know kenapa rate zina over years meningkat. Because nak buat wedding Kelas Kauuu Jahh. Instead of doing so, spending a 'haram' night that doesn't really worth thousands should be okay. Sighing for zina.

Oleh sebab itu nanti aku kahwin, nak buat satu evolution in this demanding era. Well. We'll see *muka sinis*

Makanan kahwin sekarang semua macam cliche gila kan. Tak nasi minyak, nasi putih, lauk beratur. Acaqq buah, acaqq sayuqq, ayam kambing bagai. Ni belum masuk wedding millenium dengan chocolate fountain dia, candy's side dia. What some more?  Fuuuuuish , lets do some calculation here : *mentang-mentang hambik math, brag yang amat*

One ayam weight around 3 kilos. 1 kilo's worth 8.99. Aku ni part tak update dengan harga ayam semasa. Sila faham. So an ayam cost you : Ce kira sendiri. haha. Well you should count those lembu and kambing . Count also guest kau yang list kemainnn hah. Belum masuk, nak buat grant grant gituu dekat dewan. Mau sakit kepala?

So my evolution is to have : Keautiau Goreng bersama fishballs. As the idea of having Ice Kosong ditentang : I shall say okay to Syrup. Miahaha. *meskipun I firmly believe yang idea ini bakal ditentang 100 x 250 billion kali oleh sedara sedara mahupun kawan seangkatan. Labelled kedekut in a way * Duhhh, what should I care? Its my husbands money, I as a veghhhy veghhhy good wife to be should secure his money expenditure for the sake of future. Aicewah :3

Deep inside my heart, I always want a very very humble wedding. Even if one day, we spouses *uhukk spouses uhukk uhukk * can afford a so-called-Grand-Wedding , I still want something simple with barakah. Bersederhana kan lebih baik?

Done. Kau tengok, kahwin punya pasal, kemainnnn panjang idea dia. Well I wish my studies neuron pun work well cenggini. Well I know, I would not be allowed to end my single era early. Based on my assumptions. Wakakaka :3 Masih sedar diri "p


Back to work. Study Najwa.

Comments